Nagy
tömeg. Tolongás a sorokban. Egy koncertre gyűlnek az emberek. Ki türelmes, ki
türelmetlenebb. Az igyekezet fűti a lelket. Az előcsarnokban már szabadabb a
tér. A tömeg oszlik, helyére igyekszik. Egy nő azonban megáll, és nézi a
sokaság oszló folyamát. Oly megnyugtató ez a hullámzás, mintha csak a Duna
partján ülne, hol csendesen hullámzik a víz felszíne.
Ismerős
arcok tűnnek fel. Egyik a másik után. Felcsillanó szempár, mosoly repül hozzá. A
nő továbbra is mozdulatlanul áll. Csak arcával felel az üdvözlésekre, és nem
tesz egy lépést sem. Vár. Várja a pillanatot, mikor elindulhat szabadon. Nem
siet, hisz az idő jó barátja már, aki megtanította arra, hogy a sietség többet
árt, mint használ.
A
nő áll, a tömeg mozdul. A sokaságban megjelenik egy újabb ismerős arc. Egy arc,
ami a padlót bámulja, és az előcsarnokban álló nőre egy pillantást sem vet.
Lefelé néz meredten. S izzadságcseppekkel a homlokán megy előre mereven és
némán. Lerí róla, hogyha tehetné, elbújna. Az emberrengeteg segítségére van.
A
nő továbbra is áll. Nézi azt az arcot. Azt az arcot, mi elvette életéből a
sugárzó Napot. Mily különös, az arcot néző nő tekintetében nincsen vihar, csak
a fájdalom holdsugara csillan. S eltöpreng magában azon, kinek lehet nehezebb a
pillanat súlya most? Annak, ki a fejét leszegi, és nincsen ereje felemelni,
áldozatával szembenézni.
Megragadó
ez a pillanatkép, mi az előcsarnokban lejátszódik. Megtorpan a lélek, és a
szemlélő szíve is eltöpreng. Mert a tekintet, a mozdulat üzen.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése